Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu

Legjobb ketogén diéták 2022 – összehasonlítás, tapasztalatok, értékelés

Datum 18.7.2022

Hatékony fogyókúrát keres? Ebben az esetben a keto diétát ajánljuk. Ezek közül kiválasztottuk a legjobbakat. Ha nem tudja, mi az a keto diéta, nézze meg a fogyás e hatékony módjáról szóló egyértelműsítő útmutatónkat.

A győztes a KetoMix, amely széles választékot, magas minőséget és személyre szabott megközelítést kínál. Szerkesztői TIPP!

Legjobb keto diéta

Változatos menü, hatékony fogyás és sok elégedett ügyfél. Az első számú a piacon.

Legjobb ár/érték arány

A Keto diétához tervezett ételek széles választéka.

Legjobb ketogén diéták

Értékelés KetoMix – nagy választék és minőséges ételek

Ketomix teszt - legjobb keto diéta

Előnyök
  • Megbízható vállalat
  • Keto élelmiszerek nagy választéka
  • Kiváló vásárlói vélemények
  • Nagyszerű ügyfélszolgálat
  • Átlátható étrend és e-shop
Hátrányok
  • Átlagos ár
  • Egyesek nem ízlik

Melyik keto diéta a legjobb? A KetoMix az egyik legismertebb és legnagyobb ketondiéta-specialista. Értékelésünkben különösen dicsérjük a fehérjetartalmú élelmiszerek nagy választékát és a nagyszerű ügyfélszolgálatot. A diétás tervek világosan meg vannak magyarázva, és számos gyakorlati tippet talál az oldalon. Ha bármilyen kérdése van, forduljon az ügyfélszolgálathoz.

A KetoMix diéta három fázisból áll. Jól átgondolt és könnyen alkalmazható étkezési tervekkel rendelkezik. Az élelmiszereket külön-külön és kedvező csomagokban is meg lehet vásárolni. Számos smoothie íz és magas fehérjetartalmú pótlék közül választhat a tésztáktól kezdve a leveseken át a desszertekig. A fogyás minden szakaszában fogyaszthat bármilyen ételt a Ketomix menüből. Ezenkívül a diétát mindenkor kiegészítik egy klasszikus étrenddel is, amelyet pontosan megadnak. Árban ez a fehérje diéta a piac átlagában helyezkedik el.

Értékelés Prodietix – remek ügyféltámogatás

Prodietix keto diéta

Előnyök
  • Az ételek és diétás tervek széles választéka
  • Nagyszámú recept
  • Táplálkozási tanácsadók támogatása
  • A diétás tervek több kategóriába sorolhatók
  • Pénzvisszafizetési garancia
Hátrányok
  • A telefonos és online támogatás nem érhető el azonnal

A Prodietix is helyet kapott a tesztünkben. Termékeik kizárólag a keto diétára koncentrálnak, emellett a rendszeres étrend kiegészítésére is. Természetesen vannak diétás tervek csomagok formájában, amelyek a túlsúly intenzitása szerint vannak felosztva. Az áruk nem sokban különbözik a versenytársaktól.

Nagy pozitívumnak tartottuk az ételek valóban széles és változatos választékát. Más, a keto-diétára összpontosító eshopokban például nem talál csirkefalatkákat, gofrit vagy pizzát. Ezek az ételek mindegyike alkalmas mind a keto-, mind a fehérje diétához. A termékeikkel vagy a diétával kapcsolatos kérdéseket az online ügyfélszolgálatra lehet irányítani. Telefonos ügyfélszolgálat is rendelkezésre áll, de ezt előre kell foglalni.

A legtöbb ügyfél elégedett, amikor leadja a rendelését. A hivatalos weboldalon számos receptet is talál, amelyekkel feldobhatja étrendjét. Ha érdekli a Prodietix Keto Diet és többet szeretne megtudni, akkor olvassa el a részletes áttekintést.

Hogyan válasszon ketogén diétát

A keto diéta az egyik leghatékonyabb módja a fogyásnak és a felesleges kilók megbízható eltüntetésének. Nem fog éhezni közben, de jelentősen meg kell változtatni az étrendjét. Nézzük meg, hogyan működik valójában, mik az előnyei és hátrányai, és derítsük ki, hogy ez lesz-e a megfelelő az Ön számára.

Mi az a keto diéta és hogyan működik?

Keto, ketogén, fehérje vagy protein diéta. Ezek mind ugyanannak a diétás étrendnek a nevei, amely a fogyás egyik leghatékonyabb módja. Először Henry Geyelin endokrinológus mutatta be 1921-ben. Érdekes, hogy eredeti célja nem a felesleges kilók leadása, hanem az epilepszia elleni küzdelem volt. Egy hatékonyabb gyógyszer feltalálása után a ketogén diéta szinte feledésbe merült. Csak később fedezték fel újra, és ma már egyre nagyobb népszerűségnek örvend.

Ahogy a neve is mutatja, a fehérje diéta elsősorban a fehérjék és a zsírok fogyasztásán alapul a cukrok (szénhidrátok) rovására – ezek bevitele nullára vagy abszolút minimumra csökken. Az ilyen étrendi módosítás rövid időn belül úgynevezett ketózist vált ki a szervezetben. Ez egy olyan folyamat, amelyben a cukor, mint fő energiaforrásunk hiánya miatt a zsírraktárak, amelyektől meg akarunk szabadulni, égni kezdenek. Míg a szénhidrátok hiánya miatt a zsír lebomlik a szervezetben, addig a nagy mennyiségű fehérjebevitel miatt az izomtömeg megmarad.

Mikor van értelme a keto diétának?

Nem tudja, hogyan fogyjon? Akkor itt a helye, mert a ketodiéta elsősorban a felesleges kilók leadására szolgál. Ez nem egy állandó étkezési stílus. Miután elérte a célját, lassan vissza fog térni a normál étkezésre. Természetesen ezután is egészségesen és helyesen kell táplálkozni, hogy az elvesztett kilók ne térjenek vissza. Előnye, hogy már elég lesz a stabil súly fenntartása, ami nem olyan nehéz, mint a fogyás. Ráadásul, ha a keto diétára szakosodott cégekkel együttműködik, a diéta végeztével már a megfelelő étkezési szokásokkal fog rendelkezni.

A keton diéta férfiak és nők számára egyaránt alkalmas. Használható néhány felesleges kilótól való megszabadulásra, valamint a nagyobb mértékű elhízás kezelésére. Ha azonban az álma egy edzett test, nem kerülheti el a fizikai megterhelést. Minden diéta, beleértve a fehérjét is, csak zsírt éget. Edzés nélkül nem fog fittséget és elegendő izomtömeget szerezni. Azokon kívül, akik csak fogyni szeretnének, anélkül, hogy nagyszerű fitneszformákra törekednének, a ketogén diéta az ellenkező csoportnak is alkalmas – a lelkes sportolóknak nagy segítség lehet az utolsó nem kívánt zsír elégetésében, amely megakadályozza az izmok kiemelkedését.

Keto diéta és testmozgás

Mint fentebb említettük, a keto-diéta semmiképpen sem helyettesíti a fizikai aktivitást. De a jó hír sok ember számára az lesz, hogy rendszeres testmozgás nélkül is működik. Ez azért van, mert a ketózis elve alapján működik. Más fogyókúrás módszerekkel ellentétben nem kell számolnia a kalóriát. Ez azt jelenti, hogy nem kell túlságosan korlátoznia magát az evésben, és a több energia elégetéséhez nem kell fokoznia a testmozgást sem. Amint a ketózis beindul, a szervezet maga kezdi el használni a zsírraktárakat üzemanyagként a normál napi tevékenységekhez.

Természetesen a mozgás segít a fogyásban, és jelentős pozitív hatással van az egészségünkre. Annak ellenére, hogy fizikai megerőltetés nélkül is lehet fogyni, jó ötlet legalább némi testmozgást beépíteni az életünkbe. Ez a szokás aztán hasznos lesz az Ön számára, mire befejezi a keto-diétát, és megtartja a súlyát a megszerzett normán.

TanácsunkTanácsunk

A keto diéta első napjaiban korlátozza vagy hagyja ki teljesen a testmozgást. Az energiaégetés más formájára való átállás megterheli a szervezetet, és időre van szüksége, hogy alkalmazkodjon.

Keto diéta és sport

Megfelelő ételek és étrend a fogyókúra során

Mint már tudja, a fehérje diéta során növelni kell a fehérjebevitel mennyiségét. A ketózis elindításához azonban fontosabb, hogy a szénhidrátokat napi maximum 50 grammra, ideális esetben 20 grammnál kevesebbre csökkentsük. Ha ennél többet visz be, nem alakul ki ketózis, és nem kezd el fogyni. Ha most azt mondja magának, hogy cukor nélkül is kibírja, meglepődhet a sok szénhidráton, amit talál. A keto diétán teljesen el kell búcsúznia az olyan ételektől, mint:

  • Méz, cukor és minden édesség
  • Fehér liszt és az abból készült termékek (sütemények, gabonafélék, tészták stb.)
  • Fehér rizs
  • Burgonya
  • Egyes gyümölcsök (pl. banán, szőlő, dinnye)
  • Egyes zöldségek (pl. sárgarépa, kukorica, borsó)
  • Sűrített szószok, chipsek, ketchup, mustár és egyéb feldolgozott termékek

Másrészt a hús, beleértve a halat és a tenger gyümölcseit, a tojás, a különböző olajok, a vaj, a diófélék és a zöldségek, különösen a leveles zöldségek, az avokádó, a karfiol, a brokkoli, a retek stb. engedélyezettek. A határon kevésbé édes gyümölcsök és tejtermékek vannak. Ezekhez a zsírosabb változatot részesítjük előnyben; például a tejföl, a tejszínhab, a túró, a mozzarella, a niva, a parmezán, a kecskesajt vagy a teljes zsírtartalmú joghurt ideális.

Speciális élelmiszerek a keto diétához

Ha úgy dönt, hogy egyedül követi a keto-diétát csak a szupermarketben kapható, általánosan elérhető élelmiszerekkel, számos komplikációt fog felfedezni. Az első az ár, mert egy fehérjedús étel általában többe kerül. A fő probléma azonban az, hogy a cukrokat nehéz alacsonyan tartani. Még az “engedélyezett élelmiszerek” is tartalmaznak némi szénhidrátot. Ennek eredményeképpen többet kell majd a táplálkozási táblázatokra néznie, mintha figyelnie kellene a kalóriákra. És még ha sikerül is a megfelelő szintre csökkenteni a cukrokat, akkor sem nyerünk. Az étrendnek kiegyensúlyozottnak kell lennie, és tartalmaznia kell az összes szükséges anyagot. Például a rosthiány, amely nagyon gyakran a cukrokkal együtt található, emésztési problémákat okozhat.

Számos vállalat úgy döntött, hogy ezeket a problémákat speciális, a keto-diétához való fehérjetartalmú élelmiszerek előállításával kezeli. A fenti tesztben szereplő termékek véleményünk szerint ezt tökéletesen teljesítették. Az összetevők megbízhatóan képesek beindítani a ketózist anélkül, hogy a szénhidrátok mennyiségével kellene foglalkoznod, és ami a legfontosabb, kiegyensúlyozott arányban tartalmaz fontos anyagokat. Egy másik szép plusz és ok, amiért érdemes kipróbálni a keto-élelmiszereket, az az alacsony ár. Egy adag körülbelül ugyanannyiba kerül, sőt gyakran még olcsóbb is, mintha egy hagyományos ételt készítene.

A speciális keto ételek lehetnek italok vagy a klasszikus változatos étrend helyettesítésére szolgáló termékek. Találkozhat például levesekkel, tésztákkal, tésztákkal, kásákkal, palacsintákkal, pudingokkal és édességekkel, amelyek természetesen fehérjében gazdag összetételűek, minimális szénhidráttal. Igyekeznek a lehető legjobban utánozni a normál étrend ízét.

Keto diéta támogatása

Magukon a speciális élelmiszereken kívül más okok is vannak, amiért nem érdemes egyedül elkezdeni a keto-diétát. Ha bármiben nem biztos, vagy kérdése van, a keto-diéta gyártója szívesen ad tanácsot. A legtöbb vállalat többféle konzultációs lehetőséget kínál, a GYIK-től kezdve a közösségi médián át a telefonos vagy e-mailes támogatásig.

Diéták, keto receptek és diéta fejlődés

A legtöbb esetben a keto-diéta gyártók elkészítették a keto-diéta menüket, amelyekhez csak egy teljes élelmiszercsomagot kell megvásárolnia egy kiválasztott számú napra. A másik lehetőség az, hogy elkészíti saját étrendjét, ahol követi az étrend összetételére vonatkozó mintát és ajánlásokat. Ebben az esetben minden bizonnyal számos receptet talál. Ezeket közvetlenül a gyártók weboldalain találhatja meg, ahol a termékre szabottan találja meg őket, de az interneten is bárhol találhat inspirációt.

A keton diéta két fő fázisból áll. Az elsőben intenzíven fogy, a másodikban pedig fokozatosan tér át a magas fehérjetartalmú ételekről a normál, egészséges étrendre. A második fázis ugyanolyan fontos, mint az első, és semmiképpen sem szabad alábecsülni, hogy elkerüljük a nem kívánt jojó-effektust és a visszatérést az eredeti súlyhoz. A ketoélelmiszer-gyártók mindegyike két-öt részre bontja ezeket a fázisokat összesen. Mindegyiknél egyértelmű magyarázatot talál arra, hogy mit kell enni az adott időpontban. A fogyókúrás tervek általában különböző hosszúságúak, és általában attól függnek, hogy hány kilót szeretne leadni.

Engedélyezett ételek keto diátához

Keto diéta, egészség és lehetséges kockázatok

Ha helyesen követi a ketogén diétát, minden gond nélkül fogyni fog. Fontos azonban elmondani, hogy a ketózisra való átállás a zsírégetésen kívül más, nem éppen kívánatos jelenségeket is kiválthat a szervezetben. Egyeseknek például furcsa utóíze lehet a szájukban. Gyakran a leheletnek is szokatlan és enyhén ammónia szaga van. Röviden, mindennek megvannak az előnyei és hátrányai, sőt gyakran még a kockázatai is, amelyeket előre meg kell ismerni és jól meg kell fontolni.

Az étrendváltás után néhány napba telik, amíg a ketózis folyamata beindul, és a szervezetünk megbarátkozik vele. Egyeseknél átmeneti, úgynevezett “keto influenza” jelentkezhet. Ez nagyobb fokú fáradtságban, éhségérzetben vagy emésztési problémákban nyilvánul meg. Ha a kezdeti alkalmazkodási fázis véget ér, már nem érez éhséget, és általában a normál napokhoz képest egy energiakitörés következik be.

A keto diéta állapota megterheli a szervezetet. Ezért csak akkor tegye fel, ha jó egészségi állapotban van. Még ha csak egy közönséges influenzán van is túl, várjon néhány napot az étrendváltoztatással. Ha súlyosabb egészségügyi szövődményekben szenved, akkor jobb, ha lassan, klasszikus módon veszít a súlyából. A ketodiéta nagyon kockázatos lehet, különösen ezekben az esetekben és ezeknek az embereknek:

  • Terhes és szoptató nők
  • Cukorbetegek
  • A máj, a vese, a szív, a hasnyálmirigy és a nyirokrendszer betegségeiben szenvedők
  • Antidepresszánsok felhasználói
  • Stroke vagy stroke után
  • Pajzsmirigy betegséggel
  • Bélbetegség és jelentős emésztési rendellenességek esetén
FigyelmeztetésFigyelmeztetés

Néhány betegségről talán nem is tud. Ha biztos akar lenni abban, hogy a keto diéta nem súlyosbít egy eddig rejtett egészségügyi problémát, akkor előzetesen mindenképpen vizsgáltassa ki magát az orvosával.

Fő előnyök és hátrányok

Előnyök
  • A fogyás gyors
  • Nincs éhezés
  • Nem kell sportolni
  • Nincs izomtömeg-veszteség
  • Nem kell kalóriákat vagy más adatokat számolni
  • A ketózis energiát biztosít
Hátrányok
  • Korlátozott ételválaszték (ami minden diétára igaz)
  • Gyakran a kezdeti “keto influenza”
  • Nagy megterhelés a testnek
  • Ammónia szag, kellemetlen íz a szájban
  • Nem alkalmas, ha egészségügyi komplikációkban szenved
  • A megfelelő befejezés nélkül fennáll a jojó-effektus veszélye

Cikk megosztása

Cikk értékelése

Még nem értékelte senki. Legyen Ön az első!

Hasonló cikkek